Zakres działania

Do zakresu działań Wydziału Edukacji w szczególności należy:

1. Prowadzenie spraw związanych z pełnieniem przez Miasto Orzesze funkcji organu  prowadzącego jednostek oświatowych, w tym:
1) zakładanie, prowadzenie, przekształcanie i likwidacja publicznych przedszkoli, szkół, placówek  oświatowych;
2) ustalanie sieci publicznych przedszkoli, szkół podstawowych oraz granic ich obwodów;
3) sprawowanie nadzoru nad działalnością placówek oświatowych;
4) przeprowadzanie konkursów na stanowiska dyrektorów oraz powierzanie funkcji dyrektora  przedszkola, szkoły podstawowej;
5) prowadzenie ewidencji urlopów wynikających ze stosunku pracy dyrektorów placówek  oświatowych prowadzonych przez Miasto;
6) powoływanie oraz odwoływanie ze stanowiska dyrektora placówki oświatowej;
7) prowadzenie spraw związanych z oceną pracy dyrektorów jednostek oświatowych,  współdziałanie z organem nadzoru pedagogicznego;
8) organizowanie posiedzeń komisji egzaminacyjnej nadającej nauczycielom awans zawodowy  nauczyciela mianowanego;
9) wnioskowanie w sprawach odznaczeń, nagród i wyróżnień dla pracowników obsługiwanych  placówek oświatowych;
10) przygotowywanie projektów podziału środków na doskonalenie zawodowe nauczycieli;
11) koordynowanie i organizowanie narad dla dyrektorów obsługiwanych placówek oświatowych;
12) współpraca ze związkami zawodowymi.
2. Analizowanie i zatwierdzanie projektów arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli.
3. Przygotowywanie projektów uchwał Rady dotyczących realizacji zadań określonych przepisami  prawa dla organu prowadzącego przedszkola i szkoły podstawowe.
4. Prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem kosztów kształcenia młodocianych  pracowników.
5. Obsługa merytoryczna programów rządowych i dotacji celowych z budżetu państwa oraz  pozostałych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych.
6. Realizowanie zadań organu prowadzącego jednostki oświatowe wynikających z ustawy  dotyczącej Systemu Informacji Oświatowej, a także zadań wynikających z ww. ustawy w stosunku do  jednostek oświatowych prowadzonych przez podmioty inne niż Miasto Orzesze.
7. Prowadzenie spraw związanych z rozliczeniem finansowym z innymi gminami z tytułu:
1) dotowania przedszkoli;
2) zwrotu kosztów dotacji przekazanych na dzieci niebędące mieszkańcami Miasta Orzesze  a uczęszczające do przedszkoli publicznych prowadzonych przez Miasto Orzesze;
3) zwrotu kosztów dotacji za dzieci z Miasta Orzesze uczęszczające do przedszkoli publicznych  i niepublicznych funkcjonujących na terenie innych gmin;
4) rozliczania dotacji udzielanej na podstawie zawieranych porozumień międzygminnych.
8. Prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych.
9. Prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
10. Prowadzenie ewidencji i czynności związanych z udzielaną dotacją do niepublicznych  przedszkoli i innych niepublicznych form wychowania przedszkolnego.
11. Prowadzenie dokumentacji, przygotowywanie decyzji oraz polecenia wypłat dotyczących  przydzielania stypendiów naukowych oraz nagród sportowych.
12. Kontrolowanie spełniania obowiązku nauki.
13. Opracowywanie sprawozdań, raportów, statystyk i analiz, opinii, odpowiedzi na wnioski  i interpelacje dotyczących realizacji zadań oświatowych.
14. Ścisła współpraca z Referatem Finansowym ds. Oświatowych w sprawach dotyczących  finansów oświatowych, jak również uzgadnianie projektów planów finansowych placówek  oświatowych.
15. Wykonywanie powierzonych Dyrektorowi Miejskiego Zespołu Oświaty dotychczasowych  zadań ujętych w uchwałach Rady lub w innych aktach prawnych.
16. Współdziałanie z Wydziałem Rozwoju i Zamówień Publicznych przy przygotowywaniu  dokumentacji przetargowej zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
17. Realizowanie zadań wynikających z przepisów prawa oświatowego w zakresie dowozu  uczniów w tym uczniów niepełnosprawnych realizujących obowiązek szkolny i nauki.
18. Współpraca z Wydziałem Inwestycji i Remontów w sprawie planowania remontów w placówkach oświatowych.
19. Obsługa merytoryczna spraw, które zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 są zastrzeżone dla kompetencji Burmistrza Miasta Orzesze.
20. Sprawowanie nadzoru nad żłobkami oraz klubami dziecięcymi w trybie art. 54 – 57 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3.
21. Planowanie, uzgadnianie, koordynowanie i nadzorowanie remontów realizowanych w placówkach oświatowych zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa Budowlanego, Warunków Technicznych Wykonania i Odbioru Robót, przepisów PPIS oraz przepisów BHP i Ppoż.
22. Sporządzanie zakresów prac remontowych dla poszczególnych placówek oświatowych na podstawie pism dyrektorów.
23. Uzgadnianie z Burmistrzem ewentualnej zmiany zakresu realizowanych prac remontowych ustalonych na podstawie sporządzonego przed rozpoczęciem prac kosztorysu inwestorskiego.
24. Przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do rozliczenia prac remontowych w placówkach oświatowych z zakresu zamówień publicznych.
25. Dokonywanie odbiorów technicznych częściowych i końcowych realizowanych zadań remontowych.
26. Kontrolowanie pod względem merytorycznym poprawności wystawianych przez wykonawców faktur.
27. Koordynacja działań w zakresie zawierania umów dotyczących obiektów oświatowych w zakresie utrzymania porządku i czystości oraz wszelkich mediów.

 

Opublikowane przez: Marzena Nowak | Data wprowadzenia: 2016-07-05 14:44:58 | Data modyfikacji: 2025-01-07 12:12:29.
Pracownicy
Pracownicy Stanowisko Telefon
 Sylwia Krawczyk Naczelnik Wydziału - 1 et. 32 7233001
 Karolina Przybyło Inspektor - 1 et. 32 7233006
 Sabina Twardzik Inspektor - 1 et.  32 7233003 
 Mariola Kolonko Inspektor - 1 et. 32 7233003
 Iwona Krawieczek Inspektor - 1 et. 32 7233006
     

 

 

Opublikowane przez: Marzena Nowak | Data wprowadzenia: 2016-07-05 14:59:47 | Data modyfikacji: 2025-01-07 09:39:25.
Dane teleadresowe

telefon: 32 7233003
fax: 32 3248826
e-mail: we@orzesze.pl

adres:
Urząd Miejski Orzesze
Wydział Edukacji
ul.Św.Wawrzyńca 23
43-180 Orzesze

siedziba:
Budynek Miejskiej Biblioteki Publicznej
piętro

 

Opublikowane przez: Marzena Nowak | Data wprowadzenia: 2016-07-05 15:00:47 | Data modyfikacji: 2016-07-06 13:59:52.
Data wprowadzenia: 2016-07-05 15:00:47
Data modyfikacji: 2016-07-06 13:59:52
Opublikowane przez: Marzena Nowak