Zakres działania

Do zakresu działania Wydziału Komunalnego w szczególności należy:

1. Wykonywanie obowiązków zarządcy dróg publicznych gminnych, a w szczególności:
1) opracowywanie projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu, utrzymania  i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich;
2) pełnienie funkcji inwestora;
3) utrzymanie części drogi, urządzeń drogi, budowli ziemnych, drogowych obiektów inżynierskich,  znaków drogowych, sygnałów drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;
4) realizowanie zadań w zakresie inżynierii ruchu;
5) przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na  rzecz obronności kraju;
6) koordynowanie robót w pasie drogowym;
7) wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz pobieranie opłat i kar  pieniężnych;
8) prowadzenie ewidencji dróg oraz udostępnianie jej na żądanie uprawnionym organom;
9) sporządzanie informacji o drogach oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg  Krajowych i Autostrad;
10) przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich  z uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego;
11) przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników;
12) wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej  kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia;
13) dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego;
14) utrzymywanie zieleni przydrożnej, w tym sadzenie i usuwanie drzew oraz krzewów.
2. Utrzymanie nawierzchni dróg, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń  zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogami (w tym znaków drogowych) w ciągu  dróg wewnętrznych stanowiących własność miasta.
2a. Przygotowanie dokumentacji związanej z drogami wewnętrznymi oraz zarządzanie nimi.
3. Pełnienie funkcji inwestora w zakresie budowy, przebudowy i remontów dróg wewnętrznych  stanowiących własność miasta.
4. Utrzymanie zieleni przydrożnej w ciągu dróg wewnętrznych stanowiących własność miasta.
5. Współpraca w zakresie budowy i utrzymania mostów, dróg i ulic krajowych, wojewódzkich  i powiatowych.
6. Współpraca z organizatorami publicznego transportu zbiorowego oraz opiniowanie rozwiązań  dotyczących funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego.
7. Budowanie, remontowanie i utrzymywanie wiat przystankowych.
8. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem licencji na wykonywanie krajowego transportu  drogowego w zakresie przewozu osób taksówką oraz zezwoleń na wykonywanie przewozów  regularnych i przewozów regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym.
9. Współpraca z przedsiębiorstwami zaopatrującymi mieszkańców w wodę i zajmującymi się  odprowadzaniem ścieków.
10. Współpraca z Zakładem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Orzeszu w zakresie  utrzymania czystości na terenie gminy.
11. Przygotowywanie projektów uchwał dotyczących programu opieki nad zwierzętami  bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta Orzesze, realizacja programu, a także prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na prowadzenie hodowli lub utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną.
12. Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem i konserwacją oświetlenia ulicznego w mieście  oraz współpraca z przedsiębiorstwami w zakresie zaopatrzenia miasta w energię.
13. Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem/wydawaniem zezwoleń na sprzedaż  napojów alkoholowych, decyzji o wygaśnięciu oraz cofnięciu zezwoleń na sprzedaż napojów  alkoholowych.
14. Realizowanie zadań w zakresie przyjmowania wniosków CEIDG, przekształcanie ich na formę  dokumentu elektronicznego oraz przesyłanie ich do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności  Gospodarczej.
15. Udostępnienie informacji oraz wydawanie duplikatów/kopii dokumentów z zakresu  archiwalnej ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej do dnia 31.12.2011r. przez Burmistrza  Miasta Orzesze.
16. Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki mieszkaniowej w części dotyczącej przydziału  mieszkań z mieszkaniowego zasobu gminy.
17. Współdziałanie z Wydziałem Rozwoju i Zamówień Publicznych przy przygotowywaniu  dokumentacji przetargowej zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
18. Przygotowywanie opinii na usytuowanie obiektu budowlanego przy drodze w odległości  mniejszej niż określona w ustawie o drogach publicznych w zakresie dróg publicznych gminnych.
19. Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki mieszkaniowej w części dotyczącej przydziału  mieszkań z mieszkaniowego zasobu gminy.
20. Prowadzenie spraw związanych z usuwaniem zwłok zwierzęcych z terenów gminnych w tym  z pasa drogowego dróg gminnych i wewnętrznych.
21. Współpraca z zarządcami dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowej w zakresie usuwania  zwłok zwierzęcych z pasa drogowego tych dróg.

 

Opublikowane przez: Marzena Nowak | Data wprowadzenia: 2014-02-10 10:48:04 | Data modyfikacji: 2025-01-07 12:08:27.
Pracownicy

PRACOWNICY

STANOWISKO

TELEFON

Mariola Szczekała

Naczelnik Wydziału - 1 et.

32 3248813

Ewa Kempka Szlejter

Inspektor - 1 et.

32 3248813

Agnieszka Liszka

Inspektor - 1 et.

32 3248810

Hanna Kadłubek

Inspektor - 1 et.

32 3248810

Izabela Grzesiak

Referent - 1 et.

32 3248813

Łukasz Podkowik

Inspektor - 1 et.

32 3248810

 

 

Opublikowane przez: Joanna Maroszek | Data wprowadzenia: 2014-02-10 10:56:12 | Data modyfikacji: 2024-09-05 11:52:46.
Dane teleadresowe

telefon: 32 3248810, 32 3248813
fax: 32 3248826
e-mail: wk@orzesze.pl

adres:
Urząd Miejski Orzesze
Wydział Komunalny
ul.Św.Wawrzyńca 21
43-180 Orzesze

siedziba:
Budynek Urzędu Miejskiego
parter pok. 12, 9

 

Opublikowane przez: Joanna Maroszek | Data wprowadzenia: 2014-02-10 11:02:27 | Data modyfikacji: 2024-08-08 14:47:34.
Data wprowadzenia: 2014-02-10 11:02:27
Data modyfikacji: 2024-08-08 14:47:34
Opublikowane przez: Joanna Maroszek