Do zakresu działania Wydziału Komunalnego w szczególności należy:
1. Wykonywanie obowiązków zarządcy dróg publicznych gminnych, a w szczególności: 1) opracowywanie projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich; 2) pełnienie funkcji inwestora; 3) utrzymanie części drogi, urządzeń drogi, budowli ziemnych, drogowych obiektów inżynierskich, znaków drogowych, sygnałów drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego; 4) realizowanie zadań w zakresie inżynierii ruchu; 5) przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju; 6) koordynowanie robót w pasie drogowym; 7) wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych; 8) prowadzenie ewidencji dróg oraz udostępnianie jej na żądanie uprawnionym organom; 9) sporządzanie informacji o drogach oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad; 10) przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich z uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego; 11) przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników; 12) wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia; 13) dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego; 14) utrzymywanie zieleni przydrożnej, w tym sadzenie i usuwanie drzew oraz krzewów. 2. Utrzymanie nawierzchni dróg, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogami (w tym znaków drogowych) w ciągu dróg wewnętrznych stanowiących własność miasta. 2a. Przygotowanie dokumentacji związanej z drogami wewnętrznymi oraz zarządzanie nimi. 3. Pełnienie funkcji inwestora w zakresie budowy, przebudowy i remontów dróg wewnętrznych stanowiących własność miasta. 4. Utrzymanie zieleni przydrożnej w ciągu dróg wewnętrznych stanowiących własność miasta. 5. Współpraca w zakresie budowy i utrzymania mostów, dróg i ulic krajowych, wojewódzkich i powiatowych. 6. Współpraca z organizatorami publicznego transportu zbiorowego oraz opiniowanie rozwiązań dotyczących funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego. 7. Budowanie, remontowanie i utrzymywanie wiat przystankowych. 8. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką oraz zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i przewozów regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym. 9. Współpraca z przedsiębiorstwami zaopatrującymi mieszkańców w wodę i zajmującymi się odprowadzaniem ścieków. 10. Współpraca z Zakładem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Orzeszu w zakresie utrzymania czystości na terenie gminy. 11. Przygotowywanie projektów uchwał dotyczących programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta Orzesze, realizacja programu, a także prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na prowadzenie hodowli lub utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną. 12. Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem i konserwacją oświetlenia ulicznego w mieście oraz współpraca z przedsiębiorstwami w zakresie zaopatrzenia miasta w energię. 13. Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem/wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, decyzji o wygaśnięciu oraz cofnięciu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. 14. Realizowanie zadań w zakresie przyjmowania wniosków CEIDG, przekształcanie ich na formę dokumentu elektronicznego oraz przesyłanie ich do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. 15. Udostępnienie informacji oraz wydawanie duplikatów/kopii dokumentów z zakresu archiwalnej ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej do dnia 31.12.2011r. przez Burmistrza Miasta Orzesze. 16. Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki mieszkaniowej w części dotyczącej przydziału mieszkań z mieszkaniowego zasobu gminy. 17. Współdziałanie z Wydziałem Rozwoju i Zamówień Publicznych przy przygotowywaniu dokumentacji przetargowej zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych. 18. Przygotowywanie opinii na usytuowanie obiektu budowlanego przy drodze w odległości mniejszej niż określona w ustawie o drogach publicznych w zakresie dróg publicznych gminnych. 19. Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki mieszkaniowej w części dotyczącej przydziału mieszkań z mieszkaniowego zasobu gminy. 20. Prowadzenie spraw związanych z usuwaniem zwłok zwierzęcych z terenów gminnych w tym z pasa drogowego dróg gminnych i wewnętrznych. 21. Współpraca z zarządcami dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowej w zakresie usuwania zwłok zwierzęcych z pasa drogowego tych dróg.
|