Do zakresu działania Wydziału Inwestycji i Remontów w szczególności należy: 1. Prowadzenie spraw inwestycji i remontów realizowanych przez Urząd, a finansowanych ze środków własnych i źródeł zewnętrznych. 2. Prowadzenie rejestru, kontroli, analizy realizacji umów i porozumień dot. prowadzonych zadań. 3. Sprawowanie nadzoru nad realizowanymi inwestycjami. 4. Przygotowywanie wniosków o dotacje i kredyty ze źródeł zewnętrznych. 5. Przejmowanie na majątek gminy oraz przekazywanie w administrowanie zrealizowanych inwestycji. 6. Współpraca z jednostkami zewnętrznymi uprawnionymi do wydawania decyzji administracyjnych dla realizowanych zadań. 7. Planowanie i podejmowanie działań w celu pozyskiwania środków finansowych ze źródeł zewnętrznych na realizację zadań inwestycyjnych i remontów, w tym koordynowanie prac związanych z przygotowaniem dokumentów aplikacyjnych we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu. 8. Prowadzenie i rozliczenie oraz sprawozdawczość w zakresie zadań inwestycyjnych i remontów realizowanych przy udziale środków zewnętrznych. 9. Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w ramach swojego zakresu działania. 10. Weryfikowanie kosztorysów powykonawczych oraz kosztów zleconych robót. 11. Współdziałanie z Wydziałem Rozwoju i Zamówień Publicznych przy przygotowywaniu dokumentacji przetargowej zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
11a.Ścisła współpraca z Wydziałem Rozwoju i Zamówień Publicznych oraz Biurem Realizacji Projektów w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych i realizacja zadań z udziałem tych środków. 12. Prowadzenie spraw technicznych Urzędu. |