Do zakresu działania Burmistrza należy w szczególności:
1) wydawanie zarządzeń oraz przedkładanie Radzie Miejskiej projektów uchwał przygotowanych przez komórki organizacyjne Urzędu i gminne jednostki organizacyjne. 2) wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej; 3) podpisywanie pism i dokumentów; 4) wydawanie upoważnień do podejmowania w zastępstwie lub z upoważnienia Burmistrza decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej; 5) składanie oświadczeń woli w sprawach majątkowych dotyczących zwykłego zarządu mieniem gminy; 6) ogłaszanie budżetu miasta; 7) wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej miasta; 8) realizowanie zadań obronnych oraz przedsięwzięć wynikających z potrzeb obrony cywilnej i powszechnej samoobrony oraz zarządzania kryzysowego; 9) przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady Miejskiej i zarządzeń w sprawach budżetu; 10) składanie Radzie Miejskiej sprawozdań z realizacji zadań miasta; 11) nadzorowanie i kontrolowanie działalności: - Wydziału Edukacji, - Wydziału Rozwoju i Zamówień Publicznych, - Wydziału Ochrony Środowiska, - Referatu Świadczeń Rodzinnych, - Referatu Informatyki i Bezpieczeństwa Informacji, - Biura Obsługi Prawnej, - Biura Realizacji Projektów; - Samodzielnego stanowiska ds. Kontroli Zarządczej, - Samodzielnego stanowiska ds. Audytu Wewnętrznego, - Pełnomocnika ds. Informacji Niejawnych, - Inspektora Ochrony Danych, - Urzędu Stanu Cywilnego, - Samodzielnego Stanowiska ds. Technicznych Placówek Oświatowych. 12) sprawowanie nadzoru nad działalnością gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie ich właściwości (Miejski Żłobek, Przedszkola, Szkoły, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej).
|