Do zakresu działania Biura Rady Miejskiej należy: 1. Obsługa biurowa sesji i posiedzeń Komisji Rady Miejskiej. 2. Obsługa biurowa Rady wg wskazań Przewodniczącego Rady Miejskiej. 3. Techniczne opracowanie projektów uchwał Rady Miejskiej i koordynacja przestrzegania przez jednostki organizacyjne Urzędu zasad techniki legislacyjnej. 4. Prowadzenie zbioru projektów uchwał, uchwał oraz protokołów z posiedzeń Rady Miejskiej. 5. Prowadzenie rejestru aktów prawa miejscowego publikowanych w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego i jego zbioru. 6. Prowadzenie rejestru interpelacji i odpowiedzi na interpelacje oraz wniosków radnych. 7. Załatwianie skarg i wniosków, które wpłynęły do Rady Miejskiej. 8. Przyjmowanie oświadczeń majątkowych radnych. 9. Obsługa biurowa jednostek pomocniczych w zakresie spotkań z sołtysami oraz zebraniami sprawozdawczo - wyborczymi. 10. Realizacja ustawy o dostępie do informacji publicznej w zakresie: 1) prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Orzesze, 2) udostępnienia danych w Biuletynie Informacji Publicznej wynikających z zakresu działania Biura. 11. Realizacja ustawy „Prawo o ustroju sądów powszechnych” – w zakresie czynności związanych z wyborem ławników. 12. Realizacja ustawy o funduszu sołeckim w zakresie składania wniosków. 13. Współpraca z Sekretarzem Miasta w zakresie spraw związanych z przeprowadzeniem wyborów do Sejmu i Senatu, Prezydenta RP, do samorządu gminnego, europarlamentu oraz spraw związanych z przeprowadzaniem referendum. 14. Współdziałanie z Wydziałem Rozwoju i Zamówień Publicznych przy przygotowywaniu dokumentacji przetargowej zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
|