Do zakresu działania Wydziału Organizacyjnego należy:
1. Prowadzenie kancelarii - poczta przychodząca. 2. Prowadzenie spraw administracyjnych Urzędu. 3. Prowadzenie kartoteki ilościowej i ilościowo-wartościowej składników majątkowych stanowiących własność Urzędu. 4. Prowadzenie spraw w zakresie przydzielania i rozliczania dotacji z innymi jednostkami samorządu terytorialnymi i innymi instytucjami. 5. Prowadzenie spraw związanych z: a. ubezpieczeniem mienia Urzędu oraz jednostek organizacyjnych gminy, b. przestrzeganiem przepisów BHP oraz ochrony przeciwpożarowej w budynku Urzędu, c. zawieraniem umów dotyczących obsługi Urzędu, d. usługami pocztowymi, e. prenumeratą prasy. 6. Zawieranie umów na zakup mediów niezbędnych do funkcjonowania Urzędu Miejskiego w tym odpadów komunalnych oraz potwierdzanie wykonywania usług (opisywanie faktur). 7. Prowadzenie spraw osobowych pracowników wynikających z ustawy o pracownikach samorządowych i Kodeksu Pracy. 8. Prowadzenie spraw szkoleń w porozumieniu z Sekretarzem Miasta. 9. Współdziałanie z firmą zewnętrzną w zakresie przeprowadzania kontroli warunków pracy, oceny i dokumentacji ryzyka zawodowego związanego z wykonywaną pracą oraz przestrzegania przepisów BHP, bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania zagrożeń. 10. Organizacja szkoleń w zakresie BHP. 11. Udział w zespołach powypadkowych, prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków w pracy. 12. Współdziałanie z Powiatowym Urzędem Pracy w sprawach bezrobocia, podejmowanie działań zmierzających do ograniczenia bezrobocia w mieście poprzez organizację stażów absolwenckich. 13. Zawieranie umów o przeprowadzenie praktyk uczniowskich i studenckich. 14. Prowadzenie spraw zakładowego funduszu świadczeń socjalnych Urzędu. 15. Obsługa biurowa sesji i posiedzeń komisji Rady Miejskiej. 16. Techniczne opracowanie projektów uchwał Rady Miejskiej i koordynacja przestrzegania przez jednostki organizacyjne Urzędu zasad techniki legislacyjnej. 17. Prowadzenie zbioru projektów uchwał, uchwał oraz protokołów z posiedzeń Rady Miejskiej. 18. Prowadzenie rejestru aktów prawa miejscowego publikowanych w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego i jego zbioru. 19. Prowadzenie rejestru interpelacji i odpowiedzi na interpelacje oraz wniosków radnych. 20. Załatwianie skarg i wniosków, które wpłynęły do Rady Miejskiej. 21. Przyjmowanie oświadczeń majątkowych radnych. 22. Sprawy organizacyjne i administracyjne związane z Radą Seniorów. 23. Obsługa biurowa jednostek pomocniczych w zakresie spotkań z sołtysami oraz zebraniami sprawozdawczo - wyborczymi. 24. Realizacja ustawy o dostępie do informacji publicznej w zakresie: a. prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Orzesze, b. udostępnienia danych w Biuletynie Informacji Publicznej wynikających z zakresu działania Wydziału. 25. Realizacja ustawy „Prawo o ustroju sądów powszechnych” – w zakresie czynności związanych z wyborem ławników. 26. Realizacja ustawy o funduszu sołeckim w zakresie składania wniosków. 27. Zastępstwo Sekretarza Miasta, pracowników Sekretariatu oraz Archiwum w zakresie udostępniania dokumentacji przechowywanej w archiwum zakładowym. 28. Współpraca z Referatem Spraw Obywatelskich w zakresie spraw związanych z przeprowadzeniem wyborów do Sejmu i Senatu, Prezydenta RP, do samorządu gminnego, europarlamentu oraz spraw związanych z przeprowadzaniem referendum. 29. Współdziałanie z Wydziałem Rozwoju i Zamówień Publicznych przy przygotowywaniu dokumentacji przetargowej zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
|