| Do zakresu działania Referatu Gospodarki Odpadami Komunalnymi w szczególności należy: 1. Realizacja zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.2. Przygotowanie projektów uchwał niezbędnych do realizacji gospodarki odpadami komunalnymi.
 3. Współpraca z Wydziałem Rozwoju i Zamówień Publicznych przy przygotowywaniu dokumentacji przetargowej zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
 4. Nadzór nad realizacją zadań powierzonych w drodze przetargu podmiotom odbierającym odpady komunalne.
 5. Nadzór nad realizacją obowiązków właścicieli nieruchomości w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi.
 6. Weryfikacja deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi złożonymi przez właścicieli nieruchomości.
 7. Prowadzenie postępowań określających wysokość opłaty za odbiór i gospodarowanie odpadami komunalnymi.
 8. Prowadzenie wymiaru, rachunkowości i windykacji opłat za odbiór i gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz  przygotowywanie dokumentacji dotyczącej przedawnień należności.
 9. Wydawanie dyspozycji kasowych.
 10. Prowadzenie postępowań zmierzających do wydania decyzji w zakresie ulg w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
 11. Prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
 12. Weryfikacja sprawozdań podmiotów odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.
 13. Nakładanie sankcji przedsiębiorcom odbierającym odpady komunalne, którzy robią to w sposób niezgodny z zapisami ustawy o gospodarce odpadami komunalnymi, ustawy o odpadach wraz z aktami wykonawczymi do tych ustaw.
 14. Sporządzanie sprawozdań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi.
 15. Przekazywanie służbom statystyki publicznej zgromadzonych danych administracyjnych w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi.
 16. Sprawowanie w stosunku do podmiotów odbierających odpady komunalne wpisane do rejestru działalności regulowanej w Mieście Orzesze oraz wobec właścicieli nieruchomości kontroli przestrzegania przepisów prawa wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz aktów wykonawczych do ustawy, w tym dokonywanie kontroli w zakresie posiadanych kompostowników.
 17. Sporządzanie Analizy Stanu Gospodarki Opadami Komunalnymi.
 18. Prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych z zakresu właściwego postępowania z odpadami.
 19. Administrowanie stroną www.odpady.orzesze.pl oraz modułem systemu informatycznego do obsługi usługi EcoHarmonogram i usługi PSZOK.
 20. Nadzór nad prowadzeniem Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, w tym prowadzenie rejestru w Bazie Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami (BDO) - generowanie Kart Przekazania Odpadów Komunalnych (KPOK) dotyczących odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych oraz prowadzenie ewidencji KPOK.
 
 
 
 |