Sposób doręczania dokumentów elektronicznych
Dokumenty elektroniczne można składać do Urzędu Miejskiego Orzesze poprzez system elektronicznej skrzynki podawczej za pośrednictwem: - Platformy Elektronicznych Usług Publicznych PEUP
- skrzynki e-doreczeń
- Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP.
1. Doręczanie dokumentów elektronicznych do Urzędu Miejskiego Orzesze za pomocą platformy PEUP (Platforma Elektronicznych Usług Publicznych).;
Doręczanie dokumentów poprzez system elektronicznej skrzynki podawczej PEUP https://peup.orzesze.pl wymaga założenia przez zainteresowanego bezpłatnego konta na Platformie Elektronicznych Usług Publicznych PEUP.
Dokumenty elektroniczne można przesyłać w następującej formie:
· gotowego e-formularza, · nietypowego wniosku.
Do nietypowego wniosku można podłączyć własne pismo lub pobrany ze strony SEKAP PeUP z zakładki „katalog usług” formularz.
2. Doręczanie dokumentów poprzez poprzez skrzynkę do e-doreczeń wymaga założenia jej i aktywowania na stronie: https://www.gov.pl/web/e-doreczenia dysponując aktualnym, ważnym profilem zaufanym ePUAP. Adres do edoreczeń: AE:PL-50632-46223-CGJEJ-20
3. Doręczanie dokumentów elektronicznych do Urzędu Miejskiego Orzesze za pomocą systemu rządowego platformy ePUAP (elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej).
Doręczanie dokumentów poprzez system elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP http://epuap.gov.pl/ wymaga założenia przez zainteresowanego bezpłatnego konta na platformie ePUAP.
Dokumenty elektroniczne można przesyłać w następującej formie:
· gotowego e-formularza, · wniosku.
Skrytka ePUAP: /umorzesze/skrytka
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu Miejskiego Orzesze:
1) Dokumenty elektroniczne doręczane do Urzędu Miejskiego Orzesze muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym, lub profilem zaufanym w przypadku platformy ePUAP.
Możliwość podpisania dokumentów za pomocą profilu zaufanego istnieje od 9 czerwca 2011 r. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości utworzenia i korzystania z profilu zaufanego zostały zamieszczone na stronie ePUAP: http://epuap.gov.pl
Uwaga Profil zaufany ePUAP jest darmowym ważnym 3 lata odpowiednikiem kwalifikowanego podpisu. Można go uzyskać poprzez platformę ePUAP http://epuap.gov.pl/ .
2) W przypadku braku podpisu wnioskodawca zostanie wezwany w celu uzupełnienia braków formalnych w terminie 7 dni.
3) Akceptowane formaty załączników to:
• DOC, DOCX, RTF, ODT, ODS • XLS, XLSX • CSV • TXT • GIF, TIF, BMP, JPG • PDF • ZIP
4) Maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami nie może przekroczyć 5 MB.
Urzędowe poświadczenie odbioru:
Po złożeniu dokumentu elektronicznego poprzez:
1) skrzynkę podawczą zostanie automatycznie przesłane na adres nadawcy urzędowe poświadczenie odbioru zwane dalej „poświadczeniem przedłożenia”. Poświadczenie takie będzie zawierać:
· pełną nazwę Urzędu, · datę i godzinę doręczenia dokumentu elektronicznego, · datę i godzinę wytworzenia urzędowego poświadczenia odbioru.
Zgodnie z § 9 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz. U. Nr 206, poz. 1216) pisma skierowane na adres poczty elektronicznej podmiotu publicznego traktuje się jako przesyłki złożone w trybie niewymagającym potwierdzenia wniesienia podania, w szczególności takiego, o którym mowa w art. 63 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego lub w art. 168 § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa. W przypadku gdy:
1) w przepisach prawa został określony wzór pisma lub wzór nieelektroniczny,
2) w centralnym lub lokalnym repozytorium został umieszczony wzór pisma przeznaczony do załatwiania danej sprawy - inny niż ogólny
- przesyłki złożone poprzez pocztę elektroniczną uważa się za wniesione nieskutecznie.
Rodzaje informatycznych nośników danych, na których może zostać doręczony dokument elektroniczny:
Wniosek elektroniczny może zostać złożony na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (która jest elementem składowym systemów SEKAP lub ePUAP) poprzez skrzynkę (konto w systemie SEKAP/ePUAP) nadawcy. Listę wszystkich formularzy elektronicznych, które można przesyłać do Urzędu poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą można znaleźć w Wirtualnym Biurze , w zakładce e-urząd – alfabetyczny wykaz usług.
Rodzaje informatycznych nośników danych, na których może zostać zapisane urzędowe poświadczenie odbioru:
Elektroniczna Skrzynka Podawcza jest elementem składowym systemów PEUP lub ePUAP, które to zapewniają otrzymanie urzędowego poświadczenia odbioru na skrzynkę (konto w systemie PEUP/ePUAP) nadawcy. |